Nebaidīties, bet iet un piedalīties!

Intervija ar profesionālo sportistu - Emīlu Liepiņu

 

Paldies visiem, kuri iesūtīja savus jautājumus intervijai ar vienu vadošajiem Latvijas riteņbraucējiem - Emīlu Liepiņu!

Neliels atskats no intervijas.

 

Profesionālās karjeras aizsākums. Kā Tu vispār izlēmi nodoties šim sporta veidam?

 

Savu profesionālo karjeru, ar vecāku atbalstu, sāku sešu gadu vecumā. Sākumā nodarbojos ar BMX, tomēr, nespējot izbraukāt tālo ceļu no Dobeles uz Jelgavu, pavērās ceļš uz šosejas riteņbraukšanu, kas arī bija profesionālās sporta karjeras aizsākums.

Savu profesionālo karjeru sāku Maratoni.lv komandā, pēc tam pārstāvēju Rietumu banka – Rīga, bet pagājušo gadu noslēdzu Marseļā, šogad veiksmīgi aizvadu startus ONE PRO CYCLING komandā.

 

Kā Tev iet ONE PRO CYCLING, un kā ir mainījusies Tava ikdiena pēc komandu maiņas?

 

Komanda ir ļoti profesionāla un šī sezona ir bijusi veiksmīga. Esmu izcīnījis vairākus goda pjedestālus un daudzās sacensībās esmu komandas līderis. Mana ikdiena principā nav mainījusies, no rīta pamostos, paēdu veselīgas brokastis, kam seko rīta rosme. Pārējo dienas daļu sastāda 3 līdz 6 stundas garš treniņš un tad – atpūta, lai pēc iespējas labāk atjaunotos.

 

Lai iedrošinātu kādu, kam vēlme piedalīties velomaratonā vēl ir tikai idejas līmenī, vai Tu varētu padalīties ar ieteikumiem, kā pārvarēt slinkumu, varbūt bailes? Kas Tev palīdz uzturēt motivāciju?

 

Maratona dalībniekiem vai tiem, kas domā par piedalīšanos šāda veida sacensībās, iesaku nebaidīties, bet iet un piedalīties! Nekad nebūs tā, ka kāds maratonā paliks viens pats, vienmēr būs kāds, kas atbalstīs, palīdzēs un uzmundrinās, lai sportiskā garā aizvadītu šo dienu un, iespējams, iegūtu jaunus draugus. Izvēloties kādu no sev piemērotākajām distancēm – bērnu, ģimenes, tautas vai sporta – ir iespēja pavadīt šo dienu ģimeniski, vai tieši pretēji, sportiski un azartiski. Ķekavas velomaratons atšķiras ar to, ka būs trase, kas vedīs arī pa grants seguma ceļu, ne tikai šoseju, veidojot sīvākas sacensības dalībnieku vidū.

 

Kāpēc jaunajiem censoņiem, izvēloties ar ko nodarboties brīvajā laikā, būtu jāizvēlas tieši riteņbraukšana?

 

Riteņbraukšana ir lielisks veids kā uzturēt sevi labā fiziskā formā un rūdīt raksturu, kā arī audzināt disciplīnu. Pateicoties tieši riteņbraukšanai, man ir izdevies apceļot lielu daļu pasaules. Bez riteņbraukšanas es noteikti nebūtu redzējis tik daudz valstu. Daudzi cilvēki par to sapņo.

Ja kāds domā par riteņbraukšanas kā sporta veida izvēli savām jaunākajām atvasēm, tad vadošais riteņbraukšaucējs sniedz motivāciju visiem, ka tas ir lielisks veids ne tikai kā sevi uzturēt labā fiziskā formā, bet arī apceļot pasauli, kas ir viens no sapņiem ne vienam vien cilvēkam.

 

Kādi ir Tavi rituāli pirms sacensībām?

 

Man, personīgi, tādu nav. Neesmu māņticīgs. Pirms sacensībām visu savu uzmanību koncentrēju tikai sacensībām, nedomājot par konkrētām kustībām, vai secību, kādā jāvelk zeķes. Domāju tikai par startu.

 

Kādi ir pamata drošības principi, lai sacensībās negūtu traumas?

 

Svarīgākais ir ieturēt taisnu distanci un neizdarīt straujas kustības gan startā, gan distances laikā. Svarīgi ir turēt arī atbilstošu distanci no priekšā braucošajiem, lai straujas bremzēšanas gadījumā varētu izvairīties no sadursmes.

 

Vai Tev ir kāds īpašs ēdiens, ko Tu parasti pirms sacensībām ēd, lai būtu ātrāks?

 

Es parasti pirms sacensībām ēdu rīsus, galvenais ir neizdomāt neko jaunu. Pirms sacensībām iesaku ēst viegli pārstrādājamu uzturu, piemēram, putras, makaronus vai rīsus. Svarīgi ēst ir arī distances laikā, lai organismam nebeigtos enerģija. Distancē vēlams ēst viegli pārstrādājamus ēdienus, piemēram batoniņus, želejas vai kādu banānu. Nedrīkst aizmirst arī par šķidrumu, it īpaši, siltā laikā. Tad ir ieteicams izmantot arī minerālvielas atjaunojošos sporta dzērienus, lai nesāktos krampji. Ūdens ir jādzer mazās devās un regulāri.

 

Vai riteņa izvēle ir būtiska piedaloties velomaratonā?

 

Riteņa izvēle ir būtiska, ja sacensību laikā ir svarīgs labs rezultāts, bet, ja vēlme ir vienkāši izbaudīt braucienu bez steigas, tad noteikti derēs jebkāds ritenis, kas katram pieejams. Drošības apsvērumu dēļ, nedrīkst aizmirst arī par riteņbraukšanas atribūtiku, kas ir ķivere un cimdi, nodrošinot drošu un patīkamu braucienu.

 

 

 

Izaicini sevi, un iegūsti pozitīvas enerģijas lādiņu Ķekavas velomaratonā!

Reģistrējies: https://tinyurl.com/kekavavelo

Paldies MyFitness par balvām!

Maratoni.lv komanda